Grönt kort

Vill du börja spela golf? Då är du på rätt plats!

Är det äntligen dags att börja med golf? Då har du kommit rätt! Nu är det enklare än någonsin att börja med golf. Här på Avesta GK har vi ett förmånligt paketpris för nybörjarkurs och medlemskap, samt ett väldigt flexibelt upplägg för att genomföra kursen.
Du kommer få ett kort med sex rutor som representerar de praktiska momenten kurserna Sving, Puttning, Chip/Pitch och Bunker/Sving, samt teoriprovet och spelprovet.
Varje genomfört moment ger en stämpel i ditt kort. När alla rutorna är stämplade, d.v.s. att alla moment är genomförda och godkända, innebär det att du är helt godkänd att spela själv på golfbanan!

Såhär går det till:

För att få ditt gröna kort och ett prisvärt nybörjarmedlemskap så följer sex enkla steg!

Steg 1 - Registrera dig för att få ett personligt Golf-ID samt tillgång till teoriövningar och teoriprov.

​​​​​​Tryck här för att komma till teoridelen

När du genomgått alla momenten där har du klarat av steg 1, får du Golf-ID och du söker upp Avesta GK.

Steg 2 - Anmäl dig som nybörjarmedlem på Avesta GK samt hämta ut ditt nybörjarkort

Steg 3 - Anmäl dig till de fyra olika obligatoriska praktiska momenten Sving, Puttning, Chip/Pitch och Bunker/Sving, på de tider som passar just dig. Efter att du deltagit i en delkurs så får du en stämpel av Pron. Ett tillfälle per moment ingår i Nybörjarmedlemskapet, men vill man genomföra något moment en extra gång för att slipa lite extra på tekniken så får man givetvis vara med fler gånger för 200:-/gång. Anmälan sker via https://www.avestagk.se/grupplektioner, i receptionen eller direkt via Christian.
(OBS! Det går även att genomföra de obligatoriska kurserna i privatlektionsform. Kontakta Christian för information och pris för ett sådant upplägg)

Steg 4 - Genomför teoriprovet på nätet med godkänt resultat. Få ditt kort stämplat i receptionen.

Steg 5 - Spelprov/fadderronder. Spela på banan med en fadder (en golfare med under 36 i hcp) för att träna på hur spelet fungerar ute på banan med hur man rör sig, regler och enkel etikett.
Spelprovet är genomfört när du på 9 hål har fått ihop 18 poäng eller mer.
Antalet försök är obegränsade, och tack vare ditt nybörjarmedlemskap så spelar du helt fritt på banan hela säsongen!
När du har klarat 18 poäng (eller varit på målsnöret flera gånger) så kommer du till receptionen med ditt scorekort som ska vara signerat av din fadder samt fadderns golf-id, visar upp det och får din stämpel att du har klarat spelprovet!

Steg 6 - När ditt kort är fyllt, så kommer du helt enkelt till receptionen där du då kommer godkännas som fullvärdig golfare på Avesta GK! Då är du fri att spela själv, kunna boka egna tider och fortsätta din nu startade resa inom golfens underbara värld!

Priser 2023

13-16 år

Ej fastställt kr

17-21 år

Ej fastställt kr

Övriga

Anmäl dig till Grönt kort-kursen via mail till
info@avestagk.se

Detta ingår kurs i och Nybörjaremedlemskap 2024.