Höstmöte 2023

Årets höstmöte hålls måndagen den 30 oktober i restaurangen på golfbanan, Västanhede Bistro! Om deltagarantalet blir för högt, så kommer ny lokal att aviseras. Så det är viktigt att ni anmäler så snart ni kan. Höstmötet är viktigt då nästa säsongs avgifter och verksamheter presenteras. Så vi hoppas att många sluter upp den 30 oktober.
Anmäler sig gör man enklast på MinGolf, där mötet ligger upplagt som en tävling i tävlingskalendern. Hör av er till kansliet om ni har frågor om något. Föreslagen föredragningslista ligger uppe här och kommer att skickas till alla medlemmar.
Välkomna!

Höstmöte 2023

Måndagen den 30 oktober 2023 klockan 19:00

Plats – Golfrestaurangen

Förslag till Föredragningslista

1)                  Fastställande av röstlängd för mötet.

2)                  Val av ordförande och sekreterare för mötet.

3)                  Val av två protokollsjusterare och rösträknare.

4)                  Fråga om medlemmarna har kallats till mötet på rätt sätt och i rätt tid.

5)                  Fastställande av föredragningslista.

6)                  Beslut om nya stadgar

7)                  (a) Fastställande av medlemsavgifter och övriga avgifter i Golfklubben för det kommande verksamhetsåret.

(b) Fastställande av spelavgifter och övriga avgifter i GolfAB för det kommande verksamhetsåret.

(c) Avgifter till Golfklubben och GolfAB vid försenad betalning.

8)                  Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av ekonomisk plan, budget, för det kommande verksamhets- och räkenskapsåret i Golfkoncernen.

9)                  Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.

10)               Föredragning av valberedningens förslag till styrelse, revisorer och valberedning samt nominering av andra kandidater.

11)               Val av
(a) klubbens ordförande för en tid av ett (1) år;

12)               (b) halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två (2) år;

13)               (c) en (1) revisor jämte en (1) suppleant för en tid av ett (1) år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta;

14)               (d) (3) ledamöter i valberedningen för en tid av ett (1) år, av vilka en ska utses till ordförande;

15)               (e) direktiv till styrelsen inför beslut på bolagsstämman om val av ordförande, styrelseledamöter och revisor i GolfAB.

16)               Övriga frågor, information, frågestund och allmän diskussion.

Tillbaka till alla nyheter

Föregående

Stängt för säsongen 2023!

Nästa

Nu startar “försäsongen”!