Vårmöte 2024

Ett tidigt vårtecken!

Måndagen den 29 april kommer årets Vårmöte att hållas.
Tiden är som vanligt 19:00, med insläpp från 18:30.

Platsen är ännu inte fastställd men kommer att vara med när föredragningslistan skickas ut, senast den 4 april.

Motioner till mötet skall vara styrelsen tillhanda senast den 1 april och lämnas till kansliet på plats eller via e-mail kansli@avestagk.se

Med anledning av klubbens nya stadgar som antogs vid höstmötet 2023 så gör jag ett förtydligande om närvaro och rösträtt på mötet. Följande står i våra stadgar.

Årsmötet består av närvarande röstberättigade medlemmar. Vid förhinder får medlemmen företrädas av ombud. Ombud får enbart företräda en medlem. Ombud, som ska uppvisa skriftlig fullmakt, får inte företräda fler än en medlem och ska själv vara röstberättigad medlem i klubben.
Vårdnadshavare har dock alltid, oavsett medlemskap, rätt att företräda sina omyndiga men röstberättigade barn. Mötet är beslutsmässigt med de röstberättigade medlemmar och ombud som är närvarande på mötet, enligt upprättad röstlängd.

För att vara röstberättigad på årsmöte krävs:
- att medlemmen under mötesåret fyller lägst 15 år,
- att medlemskap har beviljats senast två månader före årsmötet, och
- att förfallna avgifter har betalats senast två månader före årsmötet.
Medlem som inte har rösträtt har yttrande- och förslagsrätt på årsmötet.
Yttranderätt på mötet tillkommer även närvarande representanter för SGF och GDF samt den som mötet medger sådan rätt.
Tillträde till årsmötet har person som erlagt medlemsavgift enligt ovan, om personen inte är speciellt inbjuden.

Föregående

Vårmöte Avesta Golfklubb