Vårmöte Avesta Golfklubb

29 april 2024

Mötet hålls på Nya Star Hotel, Avesta med början kl:19:00. Lokalen öppnar 18:30.
Möteshandlingar finns för avhämtning på Avesta GK´s kansli från och med den 22 april.

Föredragningslista

1)                  Fastställande av röstlängd för mötet.

2)                  Val av ordförande och sekreterare för mötet.

3)                  Val av två protokollsjusterare och rösträknare.

4)                  Fråga om medlemmarna har kallats till årsmötet på rätt sätt och i rätt tid.

5)                  Fastställande av föredragningslista.

6)                  Fyllnadsval av en ledamot till styrelsen, valberedningens förslag Maria Rosenholm

7)                  Föredragning och godkännande av styrelsens verksamhetsberättelse med årsredovisning och årsbokslut för det senaste verksamhets- och räkenskapsåret för Golfklubben och Golfkoncernen.

8)                  Föredragning av revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets- och räkenskapsåret av Golfklubben och Golfkoncernen.

9)                  (a) Fastställande av resultat- och balansräkning i Golfklubben samt överföring av överskott/underskott i ny räkning.

(b) Direktiv till styrelsen inför beslut på bolagsstämman i GolfAB angående fastställande av resultat- och balansräkning i GolfAB samt disposition av vinst/förlust.

10)               (a) Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen i Golfklubben för den tid revisionen avser.

(b) Direktiv till styrelsen inför beslut på bolagsstämman i GolfAB angående ansvarsfrihet för styrelsen i GolfAB för den tid revisionen avser.

11)               Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.

12)               Övriga frågor, information, frågestund och allmän diskussion.

Tillbaka till alla nyheter

Föregående