Juniorverksamhet

Det ska vara roligt att spela golf!

Idrott är en väldigt viktig del i varje barns uppväxt. Det finns många sporter och aktiviteter att prova på, men golfen är utan tvekan en av de mest heltäckande. Här får barnen träna, leka, skratta, tävla, umgås och vara ute i naturen. Vi arbetar för en verksamhet där ungdomar får lära sig spela golf och utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Vi har kurser för olika åldersgrupper. Läs mer under respektive grupp.

Verksamhetsplan Juniorkommittén Avesta Gk

Denna verksamhetsplan ska vara ett stöd för både juniorer och deras föräldrar så de vet vad de kan förvänta sig av klubben.

Vision

• Arbeta för att få en verksamhet där så många ungdomar som möjligt får lära sig spela golf och/samt utvecklas utifrån sina egna förutsättningar.

• Behålla de juniorer som vi redan har samt utveckla dem ytterligare.

• Öka juniorer i träning med 20%.

• Rekrytera 20% mer tjejer som väljer att börja med golf och få in dom i träning.

• Ytterligare öka antalet juniorer som väljer att spela tävlingar utanför hemmaklubben.

• Få in mera föräldrar i verksamheten som stöd samt som hjälp vid träningar/tävlingar.

Värdegrund

Avesta Gk:s juniorkommitte vill på följande sätt formulera den värdegrund som juniorversamheten utgår från. Ambitionen är att detta ska vara en ledstjärna för alla såväl för tränare, ledare, juniorer samt föräldrar!

• Alla ska känna sig hemma och välkomna på golfklubben. Alla är olika och unika och det är någonting som vi accepterar och respekterar för alla har rätt att känna sig accepterad.

• Det ska vara roligt att spela golf på Avesta Gk  och att vi gör det tillsammans både på träning,sällskapsrundor samt tävlingar.

• Vi uppmuntrar juniorerna att skaffa egna erfarenheter genom att prova sina gränser. Vi ställer också krav på dem att alltid göra sitt bästa och försöka där försöket är viktigare än resultatet!

• Det är viktigt att alla blir lyssnade till och att man lyssnar på andra.

• Som vuxen på golfklubben finns man tillgänglig som stöd för de yngre.

• Genom dessa punkter så ska man kunna känna en trygghet när man är på golbanan för den som känner trygghet har stora möjligheter att utvecklas både som golfare och människa.